אודותינו
אנחנו מאמינות שהגשר בין תיאוריה לפרקטיקה נבנה בחיבורים אנושיים. “המדריכה” היא המרכז המקצועי הראשון מסוגו בישראל המוקדש למדריכות חינוכיות העובדות עם צוותי חינוך במסגרות לתינוקות ופעוטות.
אנו שואפות להנגיש את הידע האקדמי העדכני ביותר בתחום ההדרכה והעשייה החינוכית בגילאי ינקות ולגשר בינו לבין צרכי השטח האמיתיים. באמצעות הפלטפורמה שלנו, אנו מנגישות ידע מקצועי, כלים פרקטיים והכשרות איכותיות למדריכות בכל רחבי הארץ.
מי אנחנו?
שרון שטייאר לוי והילה ענבר, בוגרות תואר שני בהתפתחות הילד במוקד התערבות חינוכית לגיל הרך וחברות היחידה להכשרה והדרכה חינוכית בתכנית הריס (לקידום תינוקות ופעוטות בישראל) בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן. בדרכנו המקצועית זכינו ללמוד ולהיות מודרכות על ידי דבורה גבעון ודר’ צילי שוחט, שהשפיעו רבות על ההתפתחות המקצועית שלנו.
מאז 2020 אנו עוסקות בפיתוח תוכניות וקורסים לצוותים חינוכיים בגיל הרך, במיוחד למדריכות חינוכיות. כמו כן אנו מנחות סופרוויז’ן למדריכות באופן אישי וקבוצתי ומלוות רשויות בהקמת מערך הדרכה למסגרות חינוך טיפול לגילאי ינקות.
מתוך הניסיון העשיר בשטח ובאקדמיה, זיהינו את הפער הקיים בין התיאוריה העדכנית לבין הפרקטיקה היומיומית, ואת הצורך בתמיכה והעשרה מקצועית למדריכות חינוכיות.
התפיסה המקצועית שלנו – תהליכים מקבילים, תיאוריה יישומית
דר’ חנה צור, בספרה “מסע ההדרכה” כותבת: “המטרה ארוכת הטווח בהדרכה היא לאפשר ולתמוך בהתפתחותה של המודרכת כאשת מקצוע המחויבת לרעיון שהיא דמות משמעותית ביותר ובעלת השפעה על איכות חייהם והתפתחותם של תינוקות ופעוטות” (עמ’ 13).
אנו מאמינות שלמדריכה החינוכית יש תפקיד מפתח בשיפור איכות החינוך והטיפול במסגרות לגיל הרך. המעשה ההדרכתי מתרחש במערכת יחסים, והמדריכה מהווה מודל למערכת יחסים מיטיבה שמאפשרת למודרכת, בתהליך מקביל, לייצר יחסים מיטיבים עם הילדים שבאחריותה.
אנו רואות חשיבות רבה בבניית גשר בין הידע התיאורטי לפרקטיקה היישומית, ובפיתוח כלים שיסייעו למדריכות לתרגם את הידע למעשים הדרכתיים יומיומיים.
כשהמדריכה צומחת ומתפתחת – גדלים איתה צוותי החינוך, והשפעתה מהדהדת בכל מעגלי ההשפעה, עד לילדים עצמם.
החזון שלנו: יצירת רשת של מדריכות מקצועיות, מחוברות ומשפיעות, שיחד יובילו שינוי משמעותי במערכת החינוך לגיל הרך בישראל. אנו רואות את המדריכות לא רק כבעלות מקצוע, אלא כסוכנות שינוי בעלות השפעה מערכתית.